close

ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ καὶ ἡ καρδία ὑμῶν ἔσται.

For where your treasure is, there your heart will be also.


你們的財寶在哪裹,你們的心也在那裹。

 

θησαυρός,n  
1) the place in which good and precious things are collected and laid up  1a) a casket, coffer, or other receptacle, in which valuables are kept  1b) a treasury  1c) storehouse, repository, magazine  2) the things laid up in a treasury, collected treasures 

 

金錢的缺乏所帶來的不安全感確實是我離職以來陰魂不散的惡夢,而且會對每個月固定領薪水、衣食無缺、沒有經濟負擔、尤其生活優渥的朋友產生相當大的嫉妒跟厭惡,整個引發我黑暗的一面XD

不過兩年來,我得到的其實很多。自由自在、想睡到飽也沒關係、不需要裝出一副好人樣去social、每次吊鼎沒多久就有下一筆收入之上帝的恩典。

希望我能把重心放在為上帝工作多一點,玩了一年也是要償債,也要吃下這種缺乏的苦,就不要那麼在意我的財寶有多「少」,努力工作吧!


arrow
arrow
    全站熱搜

    小妮子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()